Schooltijden en continurooster

We werken volgens het continurooster. Dat betekent dat de kinderen tussen de middag niet naar huis gaan maar met elkaar op school eten. Van 10.30u tot 10.45u is de ochtendpauze. De middagpauze, waarin kinderen tijd krijgen om te eten en spelen, is van 12.15u tot 12.45u.

Het lesrooster ziet er als volgt uit:

Maandag 8.30 – 14.15u
Dinsdag 8.30 – 14.15u
Woensdag 8.30 – 14.15u
Donderdag 8.30 – 14.15u
Vrijdag 8.30 – 14.15u

Eten tijdens de pauzes: Een gezonde school

We stimuleren gezonde voeding tijdens de pauze en overblijf. Ook proberen we jaarlijks mee te doen aan de gesubsidieerde actie schoolfruit, waarbij kinderen 3 keer per week gratis fruit krijgen in de ochtendpauze. Tijdens de pauzemomenten kunnen we koolzuurhoudende drankjes niet toestaan omdat dit problemen kan geven wanneer het flesje geschud is. Chips en snoep vinden we niet horen bij een gezonde lunch en om organisatorische redenen is het niet mogelijk dat kinderen eten bij zich hebben wat warm gemaakt moet worden. Op school staat een grote koelkast waarin het eten en drinken voor de lunchpauze koel bewaard kan worden.